Odpovědí na tuto otázku si musíte být jistí dříve, než se do kavárničení vrhnete po hlavě. Z vlastní zkušenosti vím, že není vždy nutné být originální a jedinečný. Spousta nápaditých a zajímavých projektů zkrachovala. Něco bylo špatně. Možná lokalita? Možná na ně zkrátka trh nebyl připraven? Měly vysoké náklady na provoz? Pokud se odlišujete od ostatních, je to být výhoda, ale berte vždy v potaz lokalitu nebo cílovou skupinu, která se v okolí vaší kavárny bude vyskytovat. Sepsala jsem pro vás několik příkladů, co by mohlo být důvodem, aby lidé navštěvovali vaši kavárnu.
Jedete na kvalitu
- Pečete ty nejlepší a nejnadýchanější buchty široko daleko, na kterých se tvoří závislost
- Pražíte si sami výběrovou kávu
- Nakupujete suroviny pro přípravu jídel u lokálních farmářů
- Vyrábíte si domácí sirupy na limonády
Máte báječný personál
- Zaměstnáváte nebo sami jste profíky ve svém oboru
- Váš personál je komunikativní, ochotný a příjemný
- Dokážete dobře poradit, jak na přípravu kávy doma
Jste originální
- Máte uprostřed kavárny piáno a každý druhý večer pianista dotváří příjemnou atmosféru pro posezení
- Vaše menu je neotřelé a jiné než všude jinde
- Připravujete kávu ve vacuum potu zákazníkovi přímo na stole
- Máte u kavárny rybník, kde se dá v létě koupat
- Vaše kavárna je zároveň květinářstvím, odkud si hosté krom dobré kávy mohou odnést sazenici nějaké rostliny s návodem, jak o ni pečovat
- Místo židlí vaši hosté mohou sedět v závěsných houpačkách
- Vaše kavárna je zároveň útulkem pro opuštěné domácí mazlíčky
- Jste kavárnou i galerií. Pořádáte pravidelné výstavy a vernisáže obrazů a fotografií, které si hosté mohou zakoupit
Máte jeden jedinečný produkt, který nikdo jiný nemá
- Vaší specialitou jsou sezónní signature kávové nápoje a míchané drinky připravované hostovi na míru
- Vyrábíte si vlastní čokoládu s kávovými boby
- Espresso servírujete do jedlých hrnků
- Vyrábíte si svůj vlastní energy drink
Jakmile si jste jistí odpovědí, proč by měli lidé chodit právě do vaší kavárny, měli byste se podle ní prezentovat, dát potenciálním zákazníkům vědět, co je vaší silnou stránkou. Napište mi do diskuze níže, proč by lidé měli chodit právě do vaší kavárny.
Chystáte se otevřít vlastní kavárnu a potřebujete konzultaci? Hledáte vhodný koncept a lokalitu? Ocenili byste pomoc s vyhledáním spolehlivých dodavatelů? Kontaktujte mě.